"Dacă într-un om pe care-l întâlnesc nu remarc decât slăbiciunile - pentru a le judeca - nu fac decât să mă lipsesc de o forţa de cunoaştere superioară. Dimpotrivă, dacă mă apropii cu dragoste pentru a-i descoperi calităţile, concentrez această forţă în mine." Rudolf Steiner în Treptele iniţierii
"La început, este greu de crezut că SENTIMENTE ca RESPECT , STIMA , VENERAŢIA ar putea avea legatură cu cunoaşterea, având în vedere că există tendinţa de a considera cunoaşterea ca fiind o facultate în sine, independentă de tot ceea ce se întâmplă în viaţa interioară. Se uită un lucru: că SUFLETUL ESTE CEL CARE CUNNOAŞTE . Şi SENTIMENTELE sunt HRANA SUFLETULUI tot aşa cum alimentele o reprezintă pe cea a corpului. Dacă un corp primeşte pietre în loc de pâine, activitatea lui moare.
La fel se întâmplă şi în cazul sufletului: RESPECTUL, STIMA , DEVOTAMENTUL sunt substanţe HRĂNITOARE ce asigură SĂNĂTATEA şi PUTEREA activităţilor lui în general şi a cunoaşterii în special. Pe când dispreţul, antipatia şi denigrarea paralizează şi distrug forţa cunoaşterii." Rudolf Steiner în Treptele iniţierii
"Simte răspunderea ce o porţi faţă de nevoile întregii omeniri."
"Oricărei realităţi materiale din Univers îi corespunde ceva spiritual şi orice realitate spirituală din Univers primeşte la un moment dat expresie în lumea materială."
"Orice educaţie este autoeducaţie, iar noi, ca dascăli şi educatori, creăm de fapt doar contextul în care copilul se autoeducă. Trebuie să realizăm contextul optim, pentru ca, prin noi, copilul să se educe singur, aşa cum trebuie să se educe el prin propriul său destin lăuntric."
"A iubi presupune a îngloba conştienţa unei alte fiinţe în propriul suflet. Pentru aceasta, este necesar ca forţele egoiste ale sufletului să fie estompate, pentru ca omul să-şi poată dezvolta facultatea de a simţi în el însuşi suferinţele şi bucuriile unei alte fiinţe."
"Copilul trebuie primit cu respect, crescut cu iubire şi apoi lăsat în libertate deplină."
"Poti să-ţi îndeplineşti îndatorirea de om şi fără să înţelegi ceva din botanică, zoologie, matematici şi alte ştiinţe, însă nu poţi fi “om” în înţelesul deplin al cuvântului, fără să te fi apropiat într-un fel oarecare de fiinţa şi menirea omului, dezvăluite de ştiinţa suprasensibilului."
"Cine nu-şi dezvoltă de la început o putere de judecată sănătoasă, ca temelie a disciplinei sale spirituale, acela îşi va dezvolta facultăţi suprasensibile care percep lumea spirituală greşit şi neprecis. Când cineva porneşte de la o structură sufletească imorală, contemplările lui vor fi ca ameţite, ca împrejmuite de negură, iar orice ne-ar relata el, n-ar avea nicio importanţă."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu