marți, 22 martie 2011

Mantuirea vine din Intelegerea Adevarului Divin

O intelegere corecta a mantuirii inseamna intelegerea PACATULUI.O intelegere a vietii traita dupa LEGILE UNIVERSULUI, LEGILE LUI DUMNEZEU,
Sf. Augustin ne invata: "Nu judecati, nu vorbiti, iubiti  si actionati"
IUBIREA  este o UNIRE a RABDARII+ ACCEPTARII+  INTELEGERII+ SMERENIEI+ DARUIRE, toate simtite  in inima si suflet  .
Daca intervine (inconstient) Lipsa unei valori dintre cele de mai sus, atunci IERTAREA sa-si faca loc in inima.Si pentru ca fiecare este UNIC, frumos  in felul sau, fiecare are alte nevoi, trebuinte. Sa ne rugam pentru TOT ce nu intelegem si ce nu simtim, pentru TOT ce nu iubim.
Sa ne IN+CREDEM lui DUMNEZEU , caci El este in noi, in afara, peste TOT.Sa ne inchinam viata LUI(adica  intai noua si  apoi celorlalti , in functie de prioritati).
Pacatul este neintelegere a IUBIRII pentru DUMNEZEU. IUBIREA  cred ca are si ea dublu sens ca orice dualitate din univers:sa fie daruita si primita intr-un un flux continu .
 "UN SUFLET STINS ESTE UN SUFLET CU LUMINILE STINSE"
"BISERICA DIN INIMA NOASTRA NIMENI NU O POATE DARAMA.(PARINTELE ARSENIE BOCA)
Oare de ce sa judecam cand...nu stim TOT despre celalalt ( depre trecutul lui, trupul lui, mintea lui, conditiile lui in care a trait , lipsurile si necesitatile lui psihice si sufletesti,...etc ). Stim doar franturi. Ce ne arata el, si ce vedem noi.Nici macar  2 frati nu au aceleasi conditii de trai..., caci difera trupul, mintea, psihicul....etc. "A judeca înseamnă a califica, deosebind realul de ireal".A judeca inseamna a nu vedea tot adevarul.A omite realitati, a uita de Dumnezeu.
IUBITI  pe toti ce nu iubesc .Pentru cei pacatosi, UN GAND spre DUMNEZEU, o LACRIMA, poate sa aibe ultimul cuvant inaintea judecatii sale" ( Parintele Arsenie Boca).
Pacatul este o forma de neintelegere a adevarului nostru divin, o limitare a iubirii pentru noi si pentru tot ce ne inconjoara, neintelegere a iubirrii.
"Dacă într-un om pe care-l întâlnesc nu remarc decât slăbiciunile - pentru a le judeca - nu fac decât să mă lipsesc de o forţa de cunoaştere superioară. Dimpotrivă, dacă mă apropii cu dragoste pentru a-i descoperi calităţile, concentrez această forţă în mine."(Rudolf Steiner în Treptele iniţierii
" Fiecare cunoaşte doar o dimensiune a propriei suferinţe sau a lipsei totale de sens a vieţii lui".(Paulo Coelho în Veronica se hotărăşte să moară -1998)
"A nu exista decât pentru tine înseamnă a te refuza pe tine însuţi"
Nu exista forta mai mare decat IUBIREA DIN INIMA, DIN SUFLET.
ADEVARUL fiecaruia dintre noi este intotdeauna  UNIC. Cine nu intelege asta, este problema lui si ar fi bine sa se ierte .Rugaciunea inimi este intotdeauna bine venita pentru orice neintelegere.Adica Iertarea. Apoi Acceptarea problemei si Intelegerea ei are un rezultat pozitiv.
"IUBIREA ARE RATIUNI, PE CARE RATIUNEA NU LE INTELEGE"
" CEL CE NU AUDE MUZICA IL FACE NEBUN PE CEL CE DANSEAZA"
Cele 12 porunci ale lui Iisus Hristos din Evanghelia Vietii 

Desavarsite


"1. Sa nu iei viata nici unei creaturi de dragul placerii tale, nici pentru profit, nici s-o chinui.
2. Sa nu furi bunurile nimanui, nici sa aduni pamanturi si bogatii pentru tine, mai mult decat ai nevoie si iti este de folos.
3. Sa nu mananci carne, nici sa nu bei sangele vreunei creaturi moarte, si nimic altceva care face rau sanatatii sau simturilor tale.
4. Sa nu faci casnicii necurate, in care nu exista iubire si sanatate, sa nu te pervertesti pe tine insuti sau vreo alta creatura care a fost facuta pura de catre Cel Sfant.

5. Sa nu depui marturie mincinoasa impotriva nimanui, nici sa inseli cu buna stiinta pe nimeni, printr-o minciuna pentru a-i face rau.
6. Sa nu faci altora ceea ce tu nu vrei ca altii sa iti faca.
7. Sa te inchini unului etern, Lui Dumnezeu Tatal din Cer, din Care sunt toate lucrurile si sa adori Fiinta Sa Sfanta.
8. Sa-ti respecti parintii pe pamant, care au grija de tine si pe toti invatatorii dreptatii.
9. Sa ingrijesti si sa protejezi pe cei slabi si sa iei apararea celor care sunt oprimati si tuturor creaturilor care sufera raul.
10. Sa muncesti cu mainile tale lucrurile care sunt bune si potrivite pentru tine; asa incat sa mananci fructele pamantului si sa traiesti viata lunga pe pamant.
11. Sa te purifici zilnic si sa te odihnesti a saptea zi de la munca, pastrand sfinte 
sarbatorile lui Dumnezeu.
12. Sa faci altora binele pe care tu ai vrea ca altii sa ti-l faca tie"


"Every human activity, except sin, can be done for God's pleasure, if you do it with an attitude of praise." (Fiecare activitate umana, cu exceptia pacatului, poate fi facuta pentru placerea lui Dumnezeu, daca o faci cu o atitudine de inchinare.)
Rick Warren

”În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înțeles că în toate împrejurările, mă aflam la locul potrivit, în momentul potrivit.
Și atunci, am putut să mă liniștesc.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Stimă de sine.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am realizat că neliniștea și suferința mea emoțională, nu erau nimic altceva decât semnalul că merg împotriva convingerilor mele.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Autenticitate.

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viață diferită și am început să înțeleg că tot ceea ce mi se întâmplă, contribuie la dezvoltarea mea personală.
Astăzi, știu că aceasta se numeste … Maturitate.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să realizez că este o greșeală să forțez o situație sau o persoană, cu singurul scop de a obține ceea ce doresc, știind foarte bine că nici acea persoană, nici eu însumi nu suntem pregătiți și că nu este momentul …
Astăzi, știu că aceasta se numește … Respect. 

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic … Persoane, situații, tot ceea ce îmi consumă energia. La început, rațiunea mea numea asta egoism.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Amor propriu. 

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să-mi mai fie teamă de timpul liber și am renunțat să mai fac planuri mari, am abandonat Mega-proiectele de viitor. Astăzi fac ceea ce este corect, ceea ce îmi place, când îmi place și în ritmul meu.
Astăzi, știu că aceasta se numește … Simplitate. 

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să mai caut să am întotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cât de multe ori m-am înșelat.
Astăzi, am descoperit … Modestia. 

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să retrăiesc trecutul şi să mă preocup de viitor. Astăzi, trăiesc prezentul, acolo unde se petrece întreaga viață. Astăzi trăiesc clipa fiecărei zile.
Și aceasta se numeste … Plenitudine. 

În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înteles că rațiunea mă poate înşela şi dezamăgi. Dar dacă o pun în slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte prețios.
şi toate acestea înseamnă … Să ştii să trăiești cu adevărat.”(Charlie Chaplin)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu